1) Відповідальність водія автомобіля загального призначення за порушення законодавства про перевезення на таксі та на замовлення.

Встановлення  факту:

-        здійснення водієм легкового автомобіля загального призначення послуг перевезення, що відповідають визначенню перевезень на таксі,

-        обладнання легкового автомобіля загального призначення спеціальним обладнанням автомобіля таксі, ознаками таксі, або ознаками реклами перевезень на таксі,

-        зупинки чи стоянки легкового автомобіля загального призначення на стоянці таксі, або ближче 30 метрів від неї (за винятком зупинки та стоянки у зоні стоянки для легкових автомобілів, яка позначена відповідними дорожніми знаками),

тягне накладання на водія автомобіля адміністративно-господарського штрафу у розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за перший раз протягом року, та у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за кожний наступний раз протягом року, із вилученням та подальшою утилізацією незаконно встановленого  спеціального обладнання автомобіля таксі, ознак таксі, або ознак реклами перевезень на таксі, або у разі технічної неможливості вилучення безпосередньо у місці фіксації правопорушення зазначеного обладнання або ознак - із забороною експлуатації транспортного засобу.

Санкції, передбачені у попередньому абзаці, накладаються органами Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечують безпеку дорожнього руху в Україні, відповідно до порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Встановлення факту:

-        посадки у легковий автомобіль загального призначення осіб на стоянці таксі, або таких, що потребують перевезення на таксі на шляху прямування, або здійснили виклик таксі дистанційними засобами зв’язку  тягне накладання на водія автомобіля адміністративно-господарського штрафу у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Санкції, передбачені у попередньому абзаці накладаються центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів та його територіальними органами відповідно до порядку, затвердженому Центральним органом влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

2) Відповідальність особи, що не є суб’єктом господарювання за порушення законодавства про перевезення на таксі та на замовлення.

Встановлення факту:

-        надання інформаційно-диспетчерських послуг;

-        розповсюдження через засоби масової інформації рекламної інформації про надання інформаційно-диспетчерських послуг особою чи суб’єктом господарювання, що не має чинного свідоцтва про акредитацію диспетчерського пункту, або розповсюдження інформації про потребу у водіях таксі або водіях легкових автомобілів загального призначення, яка обумовлена залученням до перевезень пасажирів на  належних цим водіям транспортних засобах – тягне накладання на таку особу чи суб’єкт господарювання  адміністративного штрафу у розмірі:

-        п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян –                   у м. Києві;

-        трьохсот неоподатковуваних мінімумів – у обласних центрах та м. Севастополі;

-        двохсот неоподатковуваних мінімумів – у інших населених пунктах,

за перший раз протягом року, та у двократному від зазначеного у попередніх трьох абзацах розмірі – за другий і наступні протягом року рази.

Санкції, передбачені у попередніх чотирьох абзацах накладаються центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів та його територіальними органами відповідно до порядку, затвердженому Центральним органом влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

3) Відповідальність суб’єктів господарювання за порушення законодавства про перевезення на таксі та перевезення на замовлення.

Встановлення факту:

-        надання суб’єктом господарювання послуг перевезень, зміст яких відповідає визначенню перевезення на таксі, легковим автомобілем загального призначення з порушенням вимог цього Закону,

-        експлуатації суб’єктом господарювання легкового автомобіля загального призначення, який обладнано спеціальним обладнанням автомобіля таксі, ознаками таксі, або ознаками реклами перевезень на таксі,

тягне накладання адміністративно-господарського штрафу на керівника суб’єкта господарювання, або фізичну-особу підприємця, якому(якій) належить транспортний засіб, у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за перший раз протягом року, та у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за кожний наступний раз протягом року,

та накладання санкцій окремо на водія транспортного засобу за порушення, що передбачені пунктом  1 цієї статті.

Санкції, передбачені у попередніх двох абзацах, накладаються органами Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечують безпеку дорожнього руху в Україні, відповідно до порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Встановлення факту:

експлуатації суб’єктом господарювання автомобіля таксі без оформлення на такий автомобіль дозволу на таксі, або  без наявності інших документів, що передбачені у статті 17 цього Закону, або такого, що не пройшов обов’язковий технічний контроль автомобіля, або електронного таксометра, має несправності з якими його експлуатація є заборонена, сигнальний ліхтар «зайнято-вільно» якого відсутній, несправний, або закріплений у непередбаченому цим законом місці, електронний таксометр у якому відсутній, або несправний, неопломбований, не пройшов обов’язкову державну повірку, або його ідентифікаційні  номери не відповідають зазначеним у сервісній книжці електронного таксометра - тягне накладання адміністративно-господарського штрафу на керівника суб’єкта господарювання, або фізичну-особу підприємця, якому(якій) належить транспортний засіб, у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за перший раз протягом року, та у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за кожний наступний раз протягом року.

Санкції, передбачені у попередньому абзаці, накладаються органами Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечують безпеку дорожнього руху в Україні, відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України.

Встановлення факту:

Надання послуг автомобілем таксі, у якому візуальна інформація для споживача є неповна, або відсутня, або сервісна книжка електронного таксометра або записи в ній не відповідають вимогам, що передбачені відповідним порядком, або параметри чи ідентифікаційні номери електронного таксометра, що встановлений у автомобілі, не відповідають записам, занесеним  у сервісну книжку електронного таксометра - тягне накладання адміністративно-господарського штрафу на керівника суб’єкта господарювання, або фізичну-особу підприємця, якому(якій) належить транспортний засіб, у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за перший раз протягом року, та у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за кожний наступний раз протягом року,

та накладання на водія таксі адміністративно-господарського штрафу у розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за перший раз протягом року, у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за другий раз протягом року, у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та вилученням атестату водія таксі на термін один рік – за третій раз протягом року.

Санкції, передбачені у попередніх двох абзацах накладаються центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів та його територіальними органами відповідно до порядку, затвердженому центральним органом влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

Встановлення факту керування автомобілем таксі водієм, що не має атестату водія таксі, або відмовляється його пред’являти – тягне накладання на водія, адміністративно-господарського штрафу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за перший раз протягом року, у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за кожний наступний раз протягом року.

Санкції, передбачені у попередньому абзаці, накладаються органами Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечують безпеку дорожнього руху в Україні, відповідно до порядку, встановленому Міністерством внутрішніх справ України.

Встановлення факту виконання або пропонування перевезення осіб легковим автомобілем загального призначення на підставі недійсного договору з перевезень на замовлення, або осіб, які не входять в коло осіб, що їх належить перевозити згідно такого договору, або таких, що виходячи із тексту такого договору не можуть бути однозначно ідентифіковані:

– тягне накладання на власника легкового автомобіля загального призначення (або керівника юридичної особи, якій належить такий автомобіль) адміністративно-господарського штрафу:

у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за перший раз протягом року, у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за кожний наступний раз протягом року,

та накладання на водія легкового автомобіля загального призначення адміністративно-господарського штрафу у розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за перший раз протягом року, та у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за другий раз протягом року.

Санкції, передбачені у попередніх двох абзацах накладаються центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів та його територіальними органами відповідно до порядку, затвердженому Центральним органом влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

4) Відповідальність водіїв таксі за невиконання обов’язків водія таксі.

Встановлення факту вчинення водієм таксі наступних дій:

-        укладання договору перевезення на таксі за межами території, визначеної відповідно до вимог цього Закону;

-        приховування обов’язкової для ознайомлення пасажира візуальної інформації;

-        не переведення електронного таксометра у позицію «зайнято» перед початком обслуговування  або його переведення у позицію «вільно» до завершення поїздки;

-        використання для визначення вартості поїздки тарифного блоку, що не передбачений місцевою тарифною схемою таксі, або не відповідає умовам виконання перевезення, або не передбачених законодавством пристроїв або методів;

-        умисне нарахування оплати за додаткові послуги, які фактично не надавались;

-        невиконання обов’язку роздруковувати та видавати розрахунковий документ;

-        використання у транспортному засобі непередбачених його конструкцією пристроїв, що можуть впливати на функцію вимірювання відстані поїздки електронним таксометром,

тягне накладання на водія, таксі адміністративно-господарського штрафу у розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – за перший раз протягом року, у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів        громадян – за другий раз протягом року, у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із обов’язковим вилученням атестату водія таксі на термін один рік – за третій раз протягом року.

Невиконання інших вимог законодавства про перевезення на таксі водієм таксі тягне накладання на нього адміністративно-господарського штрафу у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Санкції, передбачені пунктом 4 цієї статті, накладаються центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів та його територіальними органами відповідно до порядку, встановленому законодавством.

5) Відповідальність суб’єктів господарювання за порушення вимог щодо надання інформаційно-диспетчерських послуг.

Встановлення факту надання інформаційно-диспетчерських послуг суб’єктом господарювання, що не отримав свідоцтво про акредитацію диспетчерського пункту, або таке свідоцтво анульоване,

тягне накладання на керівника такого суб’єкта господарювання адміністративно-господарського штрафу у розмірі:

- тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у м. Києві;

- шестисот неоподатковуваних мінімумів – у обласних центрах та м. Севастополі;

- чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів – у інших населених пунктах.

Санкції, передбачені пунктом 5 цієї статті накладаються центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів та його територіальними органами відповідно до порядку, встановленому законодавством.

6) Відповідальність інформаційно-диспетчерських служб виклику таксі.

Укладання інформаційно-диспетчерською службою договорів про інформаційно-диспетчерське обслуговування з:

-        особами або суб’єктами, що не є перевізниками на таксі, стосовно легкових автомобілів загального призначення, або автомобілів таксі, на які не оформлено дозвіл таксі;

-        стосовно водіїв, які не мають атестату водія таксі, або такий атестат у них вилучено, або його чинність скасовано;

або передача інформації про виклик таксі:

-        водію, атестат водія таксі у якого вилучено, або такому, що керує автомобілем таксі, дозвіл таксі якого анульовано,

-        особі, стосовно якої не укладено відповідний договір,

-        на адресу, яка знаходиться за межами території, визначеної у відповідності до вимог цього Закону,

-        або передачі ліній зв’язку, номерного або радіочастотного ресурсу для користування сторонньому суб’єкту,

-        або використання для надання інформаційно-диспетчерських послуг іншого, ніж зазначене у свідоцтві про акредитацію диспетчерського пункту, приміщення,

-      або розташування журналу обліку викликів таксі, що ведеться у електронній формі, на обладнанні, яке фізично розташоване за межами приміщення диспетчерського пункту,

тягне накладання на керівника такого суб’єкта господарювання адміністративно-господарського штрафу у розмірі:

-        п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у м. Києві;

-        трьохсот неоподатковуваних мінімумів –     у обласних центрах та м. Севастополі;

-        двохсот неоподатковуваних мінімумів – у інших населених пунктах,

за перший раз протягом року,

у двократному від зазначеного у трьох попередніх абзацах розмірі – за другий і наступні протягом року рази, та із скасуванням чинності свідоцтва про акредитацію відповідного диспетчерського пункту – за третій раз протягом року.

Невиконання інших вимог законодавства про перевезення на таксі інформаційно-диспетчерською службою виклику таксі тягне накладання на підприємця (керівника юридичної особи) адміністративно-господарського штрафу у розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Санкції, передбачені пунктом 6 цієї статті накладаються центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів та його територіальними органами відповідно до порядку, затвердженому Центральним органом влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

Адміністративно-господарські штрафи, що передбачені цим Законом, стягуються в установленому законодавством порядку центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), та зараховуються до Державного бюджету України.