Наявність автомобіля завжди потребує техобслуговування. Навіть практично новому автомобілю може знадобитися заміна компонентів. З асортиментом запчастин сьогодні проблем немає. До уваги автолюбителів представлені запчастини різних категорій. Проблема купівлі часто пов'язана з незнанням структури ринку та недостатньою поінформованістю про виробників.
Фахівці Автопро вирішили поділитися базовою інформацією, що допоможе покупцям зрозуміти, які запчастини варто купувати та які виробники представляють продукцію на ринку.
Характерні особливості структури ринку
Автовиробництво – галузь світової промисловості, що швидко розвивається. Щорічне збільшення парку автомобілів потребує збільшення компонентів для ремонту. Ринок автомобільних деталей величезний і має окремі сегменти. Разом необхідно враховувати, що величезний асортимент ринку призначений для різних типів машин:
- Деталі для легкового автотранспорту;
- Деталі для вантажних автомобілів та автобусів;
- Деталі для сільгосптехніки та іншої спеціальної техніки.
Для всіх перелічених видів техніки потрібні спеціальна оптика, електроніка, олії та інші технічні рідини. Одні й ті ж самі компанії можуть випускати запчастини до різних видів транспортних засобів.
Ринок автозапчастин має два сегменти:
- Сегмент первинного ринку (ОЕМ) включає запчастини, призначені для збірки транспортних засобів на заводах автоконцернів;
- Сегмент вторинного ринку (автермаркет) включає компоненти, що призначені для тільки продаж. Вторинний ринок поєднує продукцію від численних постачальників. В рамках цього ринку представлені як якісні запчастини, практично рівні оригінальним, так і дешеві підробки. Яскраві представники автермаркету бренди: CTR, Ruville, Beru, Hans Pries, Lemforder, Bosch.
Детально про оригінали та не оригінали
Класифікація запчастин передбачає, що існують оригінали і не оригінали. Але й вони підлягають розподілу:
- Оригінальні деталі категорії «білий» оригінал. Це запчастини в заводській упаковці автовиробника: BMW, Chevrolet, Toyota, Nissan та інших. Деталі цього типу продаються через мережу автовиробника, що включає завантаження на власний склад та подальше відправлення дилерам. "Білий" оригінал до відправки у продаж накопичується на європейських складах;
- Оригінальні деталі категорії «сірий» оригінал – це такі самі запчастини, але їх особливість полягає в імпорті іншими каналами. Основна відмінність від перших – нижча ціна. Деталі з ОАЕ за вартістю вигідно відрізняються від європейських;
- Не оригінальні запчастини також поділяються на групи. У першу можна віднести деталі від заводів, що є партнерами автоконцернів, які постачають оригінальні запчастини на конвеєри. Ці заводи можуть бути і постачальниками вторинного ринку, але такі деталі мають упаковку, відмінну від упаковки оригінальних. Другу групу представляють фірми копіювальники оригінальних запчастин. Третя група – пакувальники деталей. Постачальниками компонентів третьої групи є компанії Stellox, Tsitron та інші.