Організація пасажирських перевезень покладається:

на міжнародних  та   міжміських   і   приміських   автобусних
маршрутах загального користування,  які виходять за межі території
області (міжобласні маршрути),  -  на  урядовий  орган  державного
управління на автомобільному транспорті;

на міжміських  та  приміських автобусних маршрутах загального
користування,  які  не  виходять   за   межі   території   області
(внутрішньообласні маршрути),  -  на  Раду  міністрів   Автономної
Республіки Крим чи обласні держадміністрації;

на міських автобусних маршрутах загального користування -  на
виконавчий  орган сільської,  селищної,  міської ради відповідного
населеного пункту.

Органи виконавчої влади та  органи  місцевого  самоврядування
зобов'язані:

забезпечувати формування    автобусної    маршрутної   мережі
загального  користування  й  мережі   таксомоторних   стоянок   та
розробляти перспективи їх розвитку;

організовувати утримання  в  належному стані проїзної частини
автомобільних доріг та під'їздів (на міських автобусних  маршрутах
загального  користування)  і  в разі завдання матеріальних збитків
автомобільному  перевізнику,  що  обслуговує  автобусний   маршрут
загального користування,  унаслідок неналежного утримання проїзної
частини автомобільної дороги чи під'їзду компенсувати йому збитки;

забезпечувати облаштування     необхідною     інфраструктурою
автобусних   маршрутів   загального   користування,   а   саме   -
автопавільйонами,   інформаційним   забезпеченням   пасажирів    і
підтримувати її в належному технічному та санітарному стані;

забезпечувати розроблення   паспортів   автобусних  маршрутів
загального  користування  з   визначенням   необхідної   кількості
автобусів,  їх пасажиромісткості,  класу, технічних та екологічних
показників,  розкладу руху.  Порядок розроблення  та  затвердження
паспорта  маршруту  визначає  центральний орган виконавчої влади з
питань автомобільного транспорту;

проводити конкурс  на  перевезення  пасажирів  на  автобусних
маршрутах загального користування;

забезпечувати укладання   договору  на  автобусних  маршрутах
загального користування із автомобільним перевізником - переможцем
конкурсу на міських, приміських та міжміських автобусних маршрутах
загального користування, які не виходять за межі території області
(внутрішньообласні маршрути),  чи надання дозволу на приміських та
міжміських  автобусних  маршрутах  загального  користування,   які
виходять  за  межі  території  області  (міжобласні маршрути),  та
забезпечувати контроль за виконанням ним умов договору чи дозволу;

забезпечувати безпечне і якісне обслуговування  пасажирів  на
автобусних маршрутах загального користування;

забезпечувати компенсацію  втрат  автомобільному  перевізнику
внаслідок перевезення пільгових категорій пасажирів та регулювання
тарифів.

Органи виконавчої  влади  та  органи місцевого самоврядування
мають право:

достроково розірвати договір з автомобільним перевізником  чи
позбавити  його  дозволу  в  разі  порушення  ним умов договору чи
дозволу і призначити для роботи на автобусному маршруті загального
користування (групі маршрутів) автомобільного перевізника, який за
результатами конкурсу зайняв наступне місце, а в разі їх відмови -
призначати  до проведення конкурсу автомобільного перевізника один
раз на термін не більше ніж три місяці;

у разі  припинення  автомобільним  перевізником   перевезення
пасажирів   на   автобусному   маршруті   загального  користування
призначати  перевізника,  який  за  результатами  конкурсу  зайняв
наступне  місце,  а  в  разі їх відмови - призначати до проведення
конкурсу автомобільного перевізника один раз на термін  не  більше
ніж три місяці;

у разі відкриття автобусного маршруту,  який не має паспорта,
призначати один  раз  тимчасового  автомобільного  перевізника  на
термін до трьох місяців, після чого за результатами функціонування
маршруту приймати рішення щодо доцільності відкриття  маршруту  та
проведення конкурсу;

укладати договір  із автомобільним перевізником (на таксі) на
право  користування  облаштованими  таксомоторними  стоянками   та
послугами  диспетчерських  станцій,  якщо  таксомоторні стоянки та
диспетчерські станції є  власністю  органів  виконавчої  влади  та
органів місцевого самоврядування.